افزونه های مهم و کاربردی در وردپرس


بهترین افزونه‌ها در راستای طراحی موفق با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

 Akismet

یک افزونه‌ی آنتی-اسپم کاملاً رایگان است که به صورت پیش‌فرض هنگام نصب وردپرس روی وب‌سایت شما نصب می‌شود. این افزونه نظرات کاربران را چک می‌کند و کامنت‌های حاوی هرزنامه را فیلتر می‌کند. معمولاً بیشتر کامنت‌های دریافتی یک وب‌‌سایت، کامنت‌های اسپمی است که توسط اسپمر‌ها ارسال می‌شود.

WP Rocket

افزونه WP Rocket یکی از بهترین افزونه های کش وردپرس است که به شما امکان می دهد فایل های فشرده شده و کش شده را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. این کار باعث کاهش بار سرور شده و وب سایت شما سریعتر می گردد. افزونه WP Rocket از انواع روش های کش پشتیبانی کرده و همچنین با قابلیت اتصال به CDN (شبکه تحویل محتوا)، عملکرد سرور شما را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.

 Yoast SEO

قدرتمندترین افزونه‌ی سئو که به شما کمک می‌کند محتوای باکیفیت‌تر تولید کنید، وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و رتبه‌ی سایتتان را بهبود ببخشید. کافیست این افزونه را نصب کنید و با خیال راحت به تولید محتوا بپردازید.
یاست سئو محتوای شما را حین نگارش، بررسی می‌کند و موارد یافت شده را به شما گزارش می‌دهد.

 WooCommerce

ووکامرس، افزونه‌ی پرکاربرد وردپرس که ساخت فروشگاه اینترنتی را به راحتی نوشیدن یک لیوان آب برایتان محیا می‌سازد. این افزونه‌ی محبوب قادر است به راحتی چند کلیک و گذراندن چند مرحله از تنظیمات، سایت شما را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کند.

 Wordfence Security

 یک افزونه‌ی قدرتمند برای افزایش امنیت وب‌سایت،این افزونه با اسکن امنیتی وب‌سایت  قادر است فایل‌ها و کد‌های مخرب را شناسایی و پاک‌سازی کند، از حملات Brute force جلوگیری کند.

 Updraftplus

تهیه نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات وب‌سایت یکی از مهمترین وظایف مدیران وب‌سایت است. افزونه‌ی updraftplus محبوب‌ترین افرونه‌ی وردپرس در زمینه‌ی تهیه‌ی backup است که با تنظیمات ساده امکان تهیه نسخه‌ی پشتیبان به صورت اتوماتیک را فراهم می‌کند. همچنین این افزونه ذخیره سازی اطلاعات بک‌اپ را به صورت مستقیم در Google Drive، Dropbox و.. امکان پذیر می‌نماید.
در روز‌هایی که سایت دچار مشکلی شده یا بخشی از اطلاعات وب‌سایت را از دست داده‌اید، با وجود نسخه‌ها‌ی پشتیبانی که این افزونه برای شما تهیه کرده است، دیگر جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

 

MailChimp for WordPress

اگر به دنبال افزونه‌ای برای راه‌‌اندازی ایمیل مارکتنیگ هستید، افزونه‌ی mailchimp یکی از ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس در این زمینه است.
ارسال خبرنامه‌ یکی از روش‌های اصلی جذب کاربران به وب‌سایت است. این پلاگین به شما کمک می‌کند تا ایمیل کاربران را دریافت کنید و بدون نیاز به import کردن لیست ایمیل‌ها، به آنها خبرنامه ارسال کنید.

User Registration

از بهترین افزونه‌های وردپرس که به ایجاد فرم عضویت و ورود می‌پردازد. اگر وب‌سایت شما برای دریافت خدمات یا خرید محصول نیاز به ثبت‌نام و عضویت کاربران دارد، کافیست این افزونه را نصب کنید تا بدون نیاز به کد نویسی بخش ثبت‌نام کاربران را راه‌اندازی کنید.
ما قبلاً این افزونه را در مقاله‌‌ای مجزا به طور کامل بررسی کرده‌ایم. برای استفاده از راهنمای نصب و تنظیمات، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

 Contact Form 7

اگر برای دریافت درخواست و نظرات کاربران نیاز به یک فرم دارید، از افزونه‌ی Contact form 7 کمک بگیرید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که فرم‌هایی با فیلدهای دلخواه بسازید و آن‌ها به آدرس‌ ایمیل‌های دلخواهتان متصل کنید. با انجام تنظیمات ساده، نظرات کاربران ثبت شده در این فرم برای شما ایمیل خواهند شد. این افزونه برای نمایش هر فرم ساخته شده، یک شورت‌کد در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فرم‌ها در هر جای وب‌سایت که دوست دارید نمایش دهید.

 W3 Total Cache

استفاده از افزونه‌های کش سایت یک راه مناسب برای افزایش کارایی سایت است. ایده کلی cash این است که بعضی از داده‌های وب سایت به صورت موقت در سیستم کاربر ذخیره شوند تا زمانیکه کاربر از همان صفحه‌ی قبلی بازدید می کند، صفحه‌ سریعتر بارگذاری شود. برای فعال‌سازی cash در وردپرس می‌توانید از افزونه‌ی W3 Total Cache استفاده کنید تا با کاهش زمان لود صفحات، سرعت وب‌سایت را افزایش دهید.

 WP Smush

استفاده از تصاویر به منظور جذابیت بیشتر محتوا و انتقال تصویری مفاهیم در صفحات وب اهمیت بالایی دارد.کاهش حجم تصاویر یکی از موارد اصلی برای افزایش سرعت وب‌سایت‌ است. با فشرده‌سازی تصاویر موجود در وب‌سایتتان به افزایش سرعت سایت و در ادامه به تاثیر مثبت آن در سئو دست خواهید یافت. برای انجام این کار افزونه‌ی WP Smush را نصب و فعال نمایید.
این افزونه قادر است بدون افت کیفیت تصاویر وب‌سایت شما را به صورت تکی یا همزمان فشرده کند. همچنین قابلیت تغییر سایز تصویر را هم برایتان فراهم می‌کند.


تاریخ خبر : 1399/10/04