با مزایای فروشگاه اینترنتی بیشتر آشنا شوید


یکی از بهترین روشهای ارتباط گیری غیر مستقیم و در واقع زمینه سازی برای فروش بیشتر و ارایه خدمات بهتر برای مصرف کننده در عصر امروز فروشگاه اینترنتی است.

در دنیای امروز نمی توان مزایای فروشگاه اینترنتی را نادیده گرفت زیرا جستجو در فضای اینترنت اولین ابزار تحقیق و بررسی برای تهیه کالا و خدمات است. همه‌ی ما قبل از خرید کالای مورد نیاز خود، ابتدا به بررسی انواع محصولات موجود و ارائه دهندگان آن در فضای آنلاین می‌پردازیم. سپس با انتخاب بهترین گزینه نسبت به خرید آن در یک فروشگاه اینترنتی، اقدام می‌کنیم. در این شرایط اگر فروشگاه مورد اطمینان خود یا فروشگاه‌های بیشتر توصیه شده را در جستجوی اینترنتی مشاهده کنیم قطعا انتخاب ما برای خرید، مشخص خواهد شد. پس یکی از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه ساز آنلاین برای صاحبان کسب و کار، آسان‌تر کردن دسترسی مشتریان قدیمی و وفادار، به فروشگاه خواهد بود. پیش از آنکه به بررسی سایر مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی بپردازیم و بگوییم فروشگاه اینترنتی چگونه کار میکند، بدنسیت که با مجوز فروشگاه اینترنتی که پیش از این در مقالات گذشته درباره آن صحبت کرده ایم، آشنا شوید.

 

مزیت های فروشگاه اینترنتی چیست؟

پیش از مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، مزایای فروشگاه اینترنتی برای مشتریان این است که در هر کجا امکان خرید و سفارش کالای مرود نطر خود را خواهند داشت.

از جمله مزایای داشتن سایت فروشگاهی جذب مشتریان بیشتر همان‌طور که گفتیم با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی (Online Shop) به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی خواهد شد که از جمله مزایای فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان و همینطور صاحب فروشگاه می باشد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا قابل دسترس مشتریان خواهد بود‌. در این شرایط، چنانچه بتوانید تمهیداتی برای ارسال کالای خریداری شده به ساکنین دورتر از محل اقامت خود (چه منطقه شهری، چه شهر و چه کشور دیگر) در نظر بگیرید؛ مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و بازه خریداران محصولات شما، بزرگتر خواهد شد.

استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید. اما با استفاده از مزایا فروشگاه اینترنتی در یک فروشگاه آنلاین، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند. شما در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نخواهید داشت. بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده داشته باشید، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی را، اعلام نمایید. حتی چنانچه در آینده امکان تامین مجدد کالا را دارید، می‌توانید این مورد را در توضیحات محصول درج کنید تا احتمال مراجعه مجدد خریداران را، به وب‌سایت فروشگاه خود افزایش دهید.با مزایای فروشگاه اینترنتی به این ترتیب شما در بودجه اختصاص داده شده به تامین کالا نیز، صرفه جویی خواهید کرد و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات، اقدام خواهید نمود.


تاریخ خبر : 1399/07/29