عوامل خرابی باتری خودرو


باتری اتومبیل نیروی حیاتی  برای وسیله نقلیه شما ست این همان چیزی است که به اتومبیل شما نیرو بخشیده  وحرکت می دهد ، بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی باعث از بین رفتن باتری شما ست واز آن مراقبت  کنید.

 

باتری اتومبیل نیروی حیاتی  برای وسیله نقلیه شما ست این همان چیزی است که به اتومبیل شما نیرو بخشیده  وحرکت می دهد ، بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی باعث از بین رفتن باتری شما ست واز آن مراقبت  کنید.

        

چراغ ها ، بخاری ها و برف پاک کن ها تقاضای زیادی را برای باتری ماشین ایجاد می کنند. اگر رانندگی شما عمدتا درتاریکی شب باشد ،  باعث  استهلاک بیشتر ودر نهایت باتری از بین می رود.

باتری ها بندرت بیش از پنج سال دوام می آورند. تعویض آن در اواخر عمر باتریمی تواند باعث صرفه جویی در وقت و جلو گیری از ناراحتی شما در کنار جاده شود.

 

چگونه می توانیم بفهمیم که باید باتری خود را تعویض کنیم؟

دیر روشن شدن ماشین

با گذشت زمان ، اجزای داخل باتری شما فرسوده می شوند و از کارایی کمتری برخوردار می شوند. وقتی این اتفاق می افتد ، ایجاد شارژ برای شروع باتری بیشتر طول می کشد و باید چند ثانیه بیشتر صبر کنید تا موتور روشن شود. اگر این اتفاق به صورت مکرر اتفاق می افتد  باتری خود را بررسی کنید.

 

نورهای کم نور و مسائل الکتریکی

باتری تمام وسایل الکترونیکی خودرو از جمله چراغ ها ، رادیو و کامپیوتر داشبورد شما را تأمین می کند. اگر متوجه شده اید که وسایل الکترونیکی بهترین عملکرد را ندارند ، ممکن است باتری شما شارژ نشده و نمی تواند همه برق مورد نیازرا یک باره تأمین کند. وتوجه داشته باشید هنگام رانندگی هرچه چیزهای بیشتری به ماشین وصل کنید ، و از باتری انرژی بگیرید باتری شما سریعتر می میرد.از وصل نمودن وسایل برقی چراغ های اضافی و اسپیکرهای با وات بالا خود داری نمائید

 

بوی بد

اگر هنگام باز كردن کاپوت اتومبیل خود ، بوی بد تخم مرغ وجود داشته باشد ، ممکن است باتری شما فاشد شده باشد باشد در صورت بروز این مشکل باتری را بررسی و در صورت لزوم باتری را تعویض کنید.

 

چراغ چک موتورروشن است

چراغ چک موتور می تواند تقریباً در مورد هر چیزی باشد و اگرچه ممکن است برخی از ما آن را نادیده بگیریم ، اما ممکن است روشن شود زیرا باتری شما تمام می شود. بهتر است کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید و باتری خود را توسط یک مکانیک آزمایش کنید.

 

قاب باتری تغییر شکل داده است

قرار گرفتن در معرض محیط های شدید مانند گرما و سرما شدید می تواند باعث خراب شدن قاب باتری و تورم و ترک خوردن باتری شود.

خوردگی در اتصالات شما

اگر متوجه می شوید که قسمتهای فلزی باتری شما با ماده خاکستری سفید پوشانده شده اند ، باتری شما دچار مشکل خوردگی شده است. خوردگی پایانه های خورده (اتصالات مثبت و منفی بالای باتری) می تواند منجر به مشکلات ولتاژ و مشکلاتی در راه اندازی وسیله نقلیه شما شود.

 

باتری شما قدیمی است 

باتری های ماشین به طور معمول 3-5 سال دوام می آورند. آب و هوا ، نیازهای الکترونیکی و عادت های رانندگی همگی در طول عمر باتری شما نقش دارند. بهتر است هر 3 سال یکبار آنها را بررسی کنید تا ایمنی کافی داشته باشند.

 

در زیر چند نکته برای استفاده بیشتر از باتری خود آورده شده است:

  • بیش از زمان لازم از اجرای سیستم های الکتریکی خودداری کنید – قبل از روشن شدن ماشین فن بخاری ، عقب گرم کن شیشه عقب ، چراغ ها و ضبط صوت را خاموش کنید. و از بالابربرقی شیشه های خودرواستفاده نکنید همه عادت داریم هنگام سوار شدن به ماشین و قبل از روشن کردن آن اقدام به پائین کشیدن شیشه ها می کنیم
  • اگراز ماشین در آخر هفته ها استفاده نمی کنید وبیکار می ماند ، شارژ قطره ای یک شبه منظم یک ایده خوب برای فرصتی برای احیای باتری است.
  • قبل از شروع به کار موتور ، بارهای الکتریکی غیرضروری مانند چراغ ها ، بخاری صفحه عقب و برف پاک کن ها را خاموش کنید.

اگر موتور به سرعت روشن نمی شود ،  کمی صبر کنید و پشت سرهم استارت نزنید و در فاصله 30 ثانیه تلاش کنید تا باتری بازیابی شود.


تاریخ خبر : 1400/04/30